Blickar framåt

Jag har känt på senaste hur fruktansvärt meningslöst allting är. Hur livet suger, hur mänskligheten suger, hur allting suger. Jag har önskat att jag får försvinna, önskat att alla ska dö. Varit nära att spotta folk i ansiktet pga den avsky jag har känt mot mänskligheten. Men jag har insett att jag inte kan ha det så. Jag har helt fantastiska människor i mitt liv som jag tänker hålla otroligt hårt i. Jag känner själv hur mycket det behövdes att ta mig tillbaka till de människor som får mig att skratta, får mig att känna mig omtyckt, får mig att må bra - men på samma gång lyssnar, ger mig råd och verkligen försöker förstå hur jag innerst inne känner mig. Jag känner att nu är det verkligen dags att ta tag i mitt liv. Undvika saker/personer som får mig att må dåligt. Försöka finna mig själv i alla dessa deprimerade tankar och på nått sätt finna en utväg. Känns som att jag på nått sätt faktiskt fyller en funktion här i livet. Att människor faktiskt vill ha mig vid min sida, vill att jag ska må bra och är villiga att lyssna när jag har någonting att säga. Det är inte så ofta det händer, att jag känner så, faktiskt. Det är länge sen jag har pratat så mycket om vad jag har gått igenom och jag känner verkligen att det har hjälpt mig. Jag känner behovet av att radera allting som på nått sätt kan få mig att må dåligt igen.Jag tänker satsa på lycka, satsa på livet. Radera saker och ting som får mig att blicka tillbaka på alla dessa oändliga ögonblick av sorg och ilska jag har gått igenom i mitt liv och på nått sätt alltid försöka se det positiva i saker och ting. Jag säger inte att jag kommer lyckas, men jag är alltid villig att försöka. Jag tar tag i mitt liv, gör saker jag finner någon slags nöje i, umgås med människor som gör mig lycklig, unnar mig saker och ting, läser böcker som jag tror kan hjälpa mig, lyssnar på musik som inte gör mig arg eller ledsen. Jag är dessutom på väg att få en kontakt person. Men mest av allt: jag blickar framåt. Jag känner att jag faktiskt är värd någonting mer än all skit jag har fått i mitt liv. Känner att jag kan göra någonting av bra av allt det här och bli en person som kan uppnå mina mål i livet. Jag tänker sätta mig ner och göra alla läxor, göra alla rest uppgifter jag har, gå ut gymnasiet med tillräckligt mycket poäng och flytta härifrån. För jag har aldrig i hela mitt liv träffat så mycket avskyvärda människor som jag har gjort här i västerbotten. Men nu är det slut på det. Jag sysselsätter mig med saker jag finner värdiga min tid, personer som faktiskt förtjänar mig, saker som gör mig gott här i livet och saker jag faktiskt kan njuta av själv. Det kommer ta tid, jag kommer bryta ihop åtaliga gånger, men jag ska klara det.

Avslutar med att citera David Pelzer:

- Glöm aldrig hur dyrbart livet är, och ta det inte för givet. Kom ihåg att allt kan förändras på ett ögonblick.
- Kom alltid ihåg vad som verkligen är viktigt för dig.
- Låt dig inte uppslukas av tidigare negativ erfarenhet.
- Lär dig att följa ditt samvete.
-Slut dig inte inom dig själv.
- Ju längre du skjuter upp det obehagliga, desto större blir problemen.
- Hitta din inre drivkraft och ge aldrig, aldrig upp den eller kasta bort den bara för att det kör ihop sig.
- Inse att ingen och ingenting hindrar dig från att förverkliga dina drömmar. Du behöver bara inrikta dig på det du strävar efter och vilja ha det ännu mer.
- Lär dig att känslomässigt rensa ut det som verkligen plågar dig, istället för att samla problemen på hög.
- Oavsett vilka svårigheter som dyker upp, behåll inställningen att du ska och måste lyckas.
- Om du redan har överlevt tuffa tider i det här stadiet av ditt liv, borde du verkligen ha förmågan att åstadkomma vad som helst.


Kommentarer
Postat av: Cornelius Karlsson

Jag visste inte riktigt hur det låg till när mamma igår ringde och sade att du skulle komma förbi och hämta dina prylar. Sen så kändes det rätt konstigt när hon sade att du hade ringt till henne, på grund av att du inte länge hade mitt telefon-nummer. Jag vill verkligen vara riktigt ärlig med dig, och säga att jag vet innerst inne att det är såhär det måste bli. Det kan inte fungera på något annat sätt, men jag hoppas endå att du inte är sur eller arg på mig. Att om vi kanske ses på stan någon gång att du kan säga hej åtminstone. Jag är oerhört glad för din skull, och jag vill bara säga att jag tycker att du är otroligt stark. Mycket starkare än vad du kanske vill erkänna. Ny lägenhet, avdammade kompisar och nya tag!



Hälsa Dan, och glöm inte att skicka en bild på tattueringen när den är klar.



Jag saknar dig.

2009-08-28 @ 08:03:51
Postat av: Anonym

Jättemycket..

2009-08-31 @ 17:37:26
Postat av: Lina

Du är alltid värd bättre och du är verkligen värd att må bra helen! Jag kan stå vid din sida finnas där och om du vill prata så är det bara att höra av dej för du har fått mej att må bra och om jag kan hjälpa dej på något sätt, Tell me. Jag saknar verkligen våra tider och jag tycker vi ska träffas snart. men bara om du vill och känner för det?

2009-09-03 @ 09:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0